VI andragoški dan – Novi izazovi za profesiju

VI andragoški dan – Novi izazovi za profesiju

ad6Beograd, decembar 2013. VI andragoški dan 6. i 7. decembra 2013. godine, realizovalo je Društvo andragoga Srbije (DAS) u saradnji sa Društvom za obrazovanje odraslih i dvv international-om. Ekspertsku podršku događaju pružili su Institut za pedagogiju i andragogiju i Katedra za andragogiju Filozofskog fakulteta, Univerziteta u Beogradu. Pored devedeset i dva člana DAS-a VI andragoškom danu prisustvovali su studenti i partneri. Struktura učesnika bila je heterogena kada su u pitanju oblasti rada i sektori u kojima su zaposleni: tržište rada, socijalni rad, institucije za obrazovanje odraslih, biznis, fakulteti i nevladine organizacije. Ove godine andragoški dan odvijao se tokom dva dana. Prve večeri, nakon što su se učesnici iz drugih gradova Srbije smestili u Hotel „Palace“, u restoranu „Beogradska panorama“, kroz neformalno druženje i diskusiju razmenjena su iskustva o profesionalnim uspesima, ali i osvajanju novih delova tržišta rada, između dva andragoška dana. Drugi dan, koji se odvijao u slušaonicama Filozofskog fakulteta u Beogradu, počeo je zasedanjem Skupštine DAS-a, a potom je usledilo tumačenje prvog Zakona o obrazovanju odraslih u Srbiji, predstavljanje Nacionalnog okvira kvalifikacija u Srbiji, kao i aktuelnih i nedavno završenih projekata. Rad je nastavljen u grupama, što je omogućilo učesnicima da razgovaraju i razmene ideje o razvoju novih projekata, ali i mogućnostima za njihovu realizaciju. Drugi deo dana bio je posvećen diskusiji o različitim profesionalnim ulogama andragoga što je otvorilo niz pitanja, koja su se odnosila na nove obrazovne potrebe zaposlenih kolega, očekivanja poslodavaca, etc. VI andragoški dan zatvoren je plenarnom sesijom na kojoj su sumirani rezultati proteklih aktivnosti, a potom je predstavljen plan za narednu godinu. Sugestije za aktivnosti do narednog andragoškog dana odnosile su se na nastavak profesionalne razmene i podrške, umrežavanje sa drugim domaćim i međunarodnim profesionalnim organizacijama, ali i na širenje andragoške prakse kroz realizaciju projekata.